Erasmus+ (2020-2023) - Visit of Partner Schools to Spain - Επισκέψη των Εταιρικών Σχολείων στην Ισπανία

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 31 Μάιος 2023

Logo erasmus 2020 smA group of three children, the principal of Neo Rysio Primary School and the program coordinator - an English teacher of the school visited Spain from 22nd-26th May 2023 in terms of the sixth and final mobility of the ERASMUS+ PROJECT “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”.

 

The children were hosted by families in Sabadell, in Spain and participated in activities in “Estel” school, in which they had various workshops, practiced the English language and acquired social bonds with children from Spain and other countries such as Ireland, Poland, Croatia and Italy, who were also hosted by local families.

 

There was a welcome ceremony at the city’s Town Hall, and a city center tour in Sabadell. The students worked on an e-book project, visited a nearby forest and tested the water clarity of the river Rius, created pieces of art inspired by Gaudi’s technique, admired traditional dances with sticks, visited a fossils museum and created the final poster of the project. They also had a day trip to Barcelona, where they visited Camp Nou, had a picnic at the park de la Ciutadella and a walking tour in the center of the city.

 

The farewell ceremony invoked many nice memories of the three years’ implementation of this demanding and ambitious project.

 

IMG-20230530-WA0000
IMG_1655
IMG_20230522_105047
IMG_4187

 

Την εβδομάδα 22-26 Μαΐου 2023, αντιπροσωπεία από τον διευθυντή, μία καθηγήτρια αγγλικών και τρεις μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου, επισκέφθηκε στα πλαίσια της έκτης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” την Ισπανία και συγκεκριμένα το σχολείο «Estel» που βρίσκεται στην πόλη Sabadell. Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από οικογένειες της περιοχής και παρακολούθησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν ενεργά σε διάφορα εργαστήρια εξασκώντας την αγγλική γλώσσα και δημιουργώντας κοινωνικούς δεσμούς με τα παιδιά από την Ισπανία αλλά και από άλλες χώρες, όπως Ιρλανδία, Πολωνία, Κροατία και Ιταλία, τα οποία επίσης φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες της περιοχής.

 

Το καλωσόρισμα έγινε με μία τελετή στο δημαρχείο της πόλης και μια περιήγηση στο κέντρο της πόλης Sabadell. Οι μαθητές σε ομάδες ασχολήθηκαν με ένα ηλεκτρονικό βιβλίο το οποίο περιέχει τη δουλειά που έγινε σε κάθε θεματική, επισκέφθηκαν το ποτάμι Rius σε ένα κοντινό δάσος και έλεγξαν την καθαρότητα του νερού, δημιούργησαν έργα τέχνης με την τεχνική του Gaudi, παρακολούθησαν παραδοσιακούς χορούς με ξύλα, επισκέφτηκαν ένα μουσείο απολιθωμάτων και δημιούργησαν την τελική αφίσα του προγράμματος. Επίσης κάνανε μια ημερήσια εκδρομή στη Βαρκελώνη, όπου επισκέφθηκαν το γήπεδο CampNou της ομάδας της Μπαρτσελόνα, κάνανε πικνίκ στο πάρκο Ciutadella και περπατήσανε στο κέντρο της πόλης.

 

Η αποχαιρετιστήρια τελετή δημιούργησε πολλές όμορφες αναμνήσεις από τις δράσεις, που έγιναν κατά τη διάρκεια της τριετούς υλοποίησης αυτού του τόσο φιλόδοξου και απαιτητικού προγράμματος, το οποίο ολοκληρώθηκε με επιτυχία με αυτή την επίσκεψη.

 

Erasmus+ (2020-2023) Final Product - Τελικό Προϊόν Προγράμματος Erasmus+

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 28 Μάιος 2023

Logo erasmus 2020 smWith the completion of the Erasmus+ program, the schools that participated in the program from Croatia, Ireland, Italy, Poland, Spain and Greece, prepared the final presentation product of the program in the form of an e-book.

You can visit it at:

https://w5qplzmmitmao8wr0snvkq.on.drv.tw/erasmus%202022-2023/www.estelerasmus23.com/

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος Ερασμους+, τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα από την Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία και Ελλάδα, ετοίμασαν το τελικό προϊόν παρουσίασης του προγράμματος με τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου. Μπορείτε να το επισκεφτείτε στη παραπάνω διεύθυνση.

Erasmus+ (2020-2023) - Visit of Partner Schools to Poland - Επισκέψη των Εταιρικών Σχολείων στην Πολωνία

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 29 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smA group of two teachers and four children from Neo Rysio Primary School visited Poland from 20th-24th March 2003 in terms of the fifth mobility of the ERASMUS+ PROJECT “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” to Poland. The children were hosted by families in Zlotoryja, in Poland and participated in activities during the schedule in this school in which they had various workshops, practiced the English language and acquired social bonds with children from Poland and other countries such as Ireland, Spain, Croatia and Italy, who were also hosted by local families.

During an event, all countries presented the outcome of their effort and a commercial on “Gender Inequality”.

In their free time they had a historical town walking tour, a guided tour and workshops to Vitbis glass baubles factory and a Wroclaw guided sightseeing tour including “Dwarf Hunting”. They also participated in gold panning and enjoyed “Pixel-interactive games”.

20230328_153535466
20230328_153721112
20230328_154058272

Την εβδομάδα 20-24 Μαρτίου 2023, αντιπροσωπεία από δύο εκπαιδευτικούς και τέσσερις μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου, επισκέφθηκε στα πλαίσια της πέμπτης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” την Πολωνία και συγκεκριμένα σχολείο που βρίσκεται στη Zlotoryja της Πολωνίας. Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από οικογένειες της περιοχής και παρακολούθησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν ενεργά σε διάφορα εργαστήρια εξασκώντας την αγγλική γλώσσα και δημιουργώντας κοινωνικούς δεσμούς με τα παιδιά από την Πολωνία αλλά και από άλλες χώρες, όπως Ιρλανδία, Ισπανία, Κροατία και Ιταλία, τα οποία επίσης φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες της περιοχής.

Σε μια εκδήλωση όλες οι χώρες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους και μία διαφήμιση από τη θεματική ενότητα για την ανισότητα των δύο φύλων.

Στον ελεύθερο χρόνο τους ξεναγήθηκαν στην ιστορική παλιά πόλη της Zlotoryja, στο εργοστάσιο Vitbis με Χριστουγεννιάτικες χειροποίητες γυάλινες μπάλες και στο Wroclaw με τα πρωτότυπα αγάλματα των νάνων. Επίσης συμμετείχαν σε εργαστήρια εξόρυξης χρυσού και απόλαυσαν διαδραστικά παιχνίδια με πίξελς.

Erasmus+ (2020-2023) - Completion of the 5th Capsule Activities - Ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της 5ης Ενότητας

Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 13 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smWe have completed the fifth capsule activities of the ERASMUS+ project about gender inequality.

Many students of our school took part in the activities and acquired awareness on the topic. The activities are described in the following power point which our students are going to present to our partners in Poland during the 5th mobility.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες που αφορούσαν την πέμπτη κάψουλα του προγράμματος ERASMUS+ για την ανισότητα των δύο φύλων.

Στις δραστηριότητες συμμετείχαν πολλά από τα τμήματα του σχολείου μας και πολλά ήταν τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη γνώση του θέματος. Οι δραστηριότητες περιγράφονται στο παρακάτω powerpointτο οποίο οι μαθητές μας πρόκειται να παρουσιάσουν στους εταίρους μας στην Πολωνία κατά τη διάρκεια της 5ης κινητικότητας.

 

Erasmus+ (2020-2023) - Equal / Not Equal - Ισότητα

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 12 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smThe pupils of 6th grade responding to Erasmus + Project “Little prince embracing his European friends on challenged Earth”, 5th capsule about gender inequality, played the game of Equal/ Not Equal where they had the opportunity to question common stereotypes related to gender roles and how these grow biased citizens.

Additionally on March 8th-International Women’s Day- they were informed about the history of IWD and the struggle for equal rights for all people through a workshop carried out at English classes. The pupils grabbed the chance to express themselves through art and investigate on inspiring women creating the circles of equality…

Οι μαθητές της 6ης τάξης ανταποκρίθηκαν με ενδιαφέρον στην 5η θεματική του προγράμματος Erasmus+,σχετικά με την ισότητα των δύο φύλλων. Μέσα από παιχνίδια δόθηκε η ευκαιρία να αμφισβητήσουν στερεότυπα που σχετίζονται με τους ρόλους των δύο φύλλων και πως αυτά αναπτύσσουν πολίτες με προκαταλήψεις.

Επιπλέον στις 8 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας- ενημερώθηκαν για την ιστορία της Παγκόσμιας Ημέρας γυναίκας και τους αγώνες για ίσα δικαιώματα ανάμεσα στους ανθρώπους μέσα από ένα εργαστήριο που έγινε στην τάξη των Αγγλικών. Οι μαθητές άρπαξαν την ευκαιρία για να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να εξερευνήσουν γυναικείες προσωπικότητες που εμπνέουν δημιουργώντας τους κύκλους της ισότητας…

IMG_20230306_102052_1
IMG_20230308_114437_1
IMG_20230308_114446_1
IMG_20230308_114456

 

… and drawing portraits of admirable women.

 

All in all the voices raised echoed:

 

“I grow stronger each day!”

 

“I challenge stereotypes and gender bias!”

 

“I will strive towards a gender equal world!”

…και ζωγραφίζοντας πορτραίτα γυναικών που θαυμάζουν.

 

Τα μηνύματα που ακούστηκαν ήταν:

«Δυναμώνω κάθε μέρα!»

«Αμφισβητώ τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις!»

«Θα αγωνίζομαι για ένα κόσμο ισότητας!»

1.1
1.2
1.3
1.4

 

 

Erasmus+ (2020-2023) - Cartoons and Gender Inequality - Καρτούνς και Ανισότητα των Φύλων

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smStudents of E1 class of Neo Rysio Primary School made lists of male and female cartoon heroes and were asked to draw their favorite ones for the 5th mobility to Poland on “Gender Inequality” of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”. It is evident that their artistic expression was based on and influenced by their gender. Girls mostly chose to draw female cartoons and boys male. However, there are some male and female cartoon characters favored by both genders.

disney.1-sm
disney.2-sm
disney.3-sm
disney.4-sm
disney.5-sm
disney.6-sm
disney.7-sm

Μαθητές και μαθήτριες της Ε1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου δημιούργησαν λίστες με ανδρικούς και γυναικείους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν τους αγαπημένους τους ήρωες για την 5η κινητικότητα στην Πολωνία με θεματική την «Ανισότητα των δύο Φύλων» του προγράμματος Erasmus+ «Ο Μικρός Πρίγκιπας Αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους Φίλους του σε μια Γη γεμάτη Προκλήσεις». Είναι προφανές ότι η καλλιτεχνική τους έκφραση βασίστηκε και επηρεάστηκε από το φύλο τους. Ωστόσο υπάρχουν μερικοί ανδρικοί αλλά και γυναικείοι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων που προτιμούνται και από τα δύο φύλα.

Erasmus+ (2020-2023) - Advertisement on Gender Inequality - Διαφήμιση για την Ανισότητα των Δύο Φύλων

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smSecond grade students of Neo Rysio Primary School created and acted out an advertisement for a kind of duster called “TWIFTER” for the 5 th mobility to Poland on “Gender Inequality” of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”. The ad emphasizes on the old-fashioned idea of “women cleaning the house and men just watching them without giving a hand”. What is finally conveyed is that things tend to change. There are two videos because there is double casting.

Μαθητές της Β1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου δημιούργησαν και έπαιξαν σε μια διαφήμιση για ένα είδος ξεσκονόπανου που ονομάζεται “Τουίφτερ” για την 5η κινητικότητα στην Πολωνία με θεματική την “Ανισότητα των δύο Φύλων” του προγράμματος Εράσμους+ ”Ο Μικρός Πρίγκηπας Αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους Φίλους του σε μια Γη γεμάτη Προκλήσεις”. Η διαφήμιση δίνει έμφαση στην παλιομοδίτικη ιδέα ότι “Οι γυναίκες καθαρίζουν το σπίτι και οι άντρες απλώς τις κοιτάνε χωρίς να τις βοηθάνε”. Το μήνυμα που τελικά περνάει η διαφήμιση είναι ότι τα πράγματα τείνουν να αλλάξουν. Τα βίντεο είναι δύο γιατί είχαμε διπλές διανομές ρόλων.

Erasmus+ (2020-2023) - Outstanding Greek Women - Εξέχουσες Ελληνίδες

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2023

Logo erasmus 2020 smStudents of Neo Rysio Primary School made a research on “Outstanding Greek Women” of the last three centuries and made two posters with their pictures and some information about their exceptional lives throughout centuries for the 5th mobility to Poland on “Gender Inequality” of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”.

1678279485218-sm
1678279610453-sm
1678279485218-sm
1678279610453-sm

Μαθητές του Δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου έκαναν έρευνα για «Εξέχουσες Ελληνίδες» τους τρεις τελευταίους αιώνες και δημιούργησαν δύο αφίσες με τις φωτογραφίες τους και κάποιες πληροφορίες για τις ξεχωριστές ζωές που έζησαν με αφορμή την 5η κινητικότητα στην Πολωνία και με θέμα «Ανισότητα των φύλων» για το πρόγραμμα Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις».

Erasmus+ (2020-2023) - Visit of Partner Schools to Croatia - Επισκέψεις των Εταιρικών Σχολείων στην Κροατία

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 08 Φεβρουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smA group of two teachers and four children from Neo Rysio Primary School visited Croatia from 30th January to 3rd February 2023 in terms of the fourth mobility of the ERASMUS+ PROJECT “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” to Croatia. The children were hosted by families in Zrnovnica, in Croatia and participated in activities during the schedule in this school in which they practiced the English Language and acquired social bonds with children from Croatia and other countries such as Ireland, Spain, Poland and Italy who were also hosted by local families.

During an event, all countries presented the outcome of their effort for the third topic about “Screen Addiction” and discovered the fourth capsule about “Gender Inequality”. The partners brought some questions back to their countries to work on and present their answers to the next mobility to Poland.

In their free time they visited Split, Krka Waterfalls, Sibenik and Kliss fortress.

IMG-20230131-WA0009
IMG-20230131-WA0011
IMG-20230201-WA0019

Την εβδομάδα 30 Ιανουαρίου - 3 Φεβρουαρίου 2023, αντιπροσωπεία από δύο εκπαιδευτικούς και τέσσερις μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου, επισκέφθηκε στα πλαίσια της τέταρτης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” την Κροατία και συγκεκριμένα σχολείο που βρίσκεται στη Zrnovnicaτης Κροατίας. Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από οικογένειες της περιοχής και παρακολούθησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν ενεργά εξασκώντας την αγγλική γλώσσα και δημιουργώντας κοινωνικούς δεσμούς με τα παιδιά από την Κροατία αλλά και από άλλες χώρες, όπως Ιρλανδία, Ισπανία, Πολωνία και Ιταλία, τα οποία επίσης φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες της περιοχής.

Σε μια εκδήλωση όλες οι χώρες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους από τη τέταρτη θεματική ενότητα για τον εθισμό στις οθόνες και ανακάλυψαν το περιεχόμενο της πέμπτης κάψουλας με θέμα την ανισότητα των δύο φύλλων. Οι εκπρόσωποι των χωρών πήραν μαζί τους ερωτήματα για να τα επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα στο επόμενο ταξίδι στην Πολωνία.

Στον ελεύθερο χρόνο τους ξεναγήθηκαν στο Split, στους καταρράκτες Krka, στο Sibenikκαι στο φρούριο Kliss.

 

Erasmus+ (2020-2023) - Completion of the 4th Capsule Activities - Ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της 4ης Ενότητας

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 25 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smWe have completed the fourth capsule activities of the ERASMUS+ project about addiction to screens.

Many students of our school took part in the activities and acquired awareness on the topic. The activities are described in the following video which our students are going to present to our partners in Croatia during the 4th mobility.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες που αφορούσαν την τέταρτη ενότητα του προγράμματος ERASMUS+ για τον εθισμό στις οθόνες.

Στις δραστηριότητες συμμετείχαν πολλά από τα τμήματα του σχολείου μας και πολλά ήταν τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη γνώση του θέματος. Οι δραστηριότητες περιγράφονται στο παρακάτω βίντεο το οποίο οι μαθητές μας πρόκειται να παρουσιάσουν στους εταίρους μας στην Κροατία κατά τη διάρκεια της 4ης κινητικότητας.

 

Erasmus+ (2020-2023) - Rap Song on Screen Addiction - Ραπ Τραγούδι για τον Εθισμό στις Οθόνες

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 22 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smB1 class students, to our great surprise, wrote the lyrics for a rap song on screen addiction for the 4th mobility of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”, and performed it in their own way. These are the lyrics in English and you can enjoy it performed in Greek by our young stars.

Οι μαθητές της Β1 τάξης του σχολείου μας, προς μεγάλη μας έκπληξη, έγραψαν τους στίχους για ένα ραπ τραγούδι σχετικό με τον εθισμό στις οθόνες με αφορμή την 4η κινητικότητα στην Κροατία για το πρόγραμμα Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις», και το τραγούδησαν με το δικό τους τρόπο. Στο βίντεο θα βρείτε τα λόγια στα Αγγλικά και έπειτα την εκτέλεση του τραγουδιού στα ελληνικά από τα παιδιά.

Erasmus+ (2020-2023) - Drawings about the Addiction to Screens - Ζωγραφιές για τον Εθισμό στις Οθόνες

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 22 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smE3 class students expressed themselves artistically drawing pictures and writing slogans about screen addiction for the 4th mobility of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”.

20230119_215714510
20230119_215738713
20230119_215807526

Οι μαθητές του Ε3 του σχολείου μας εκφράστηκαν καλλιτεχνικά ζωγραφίζοντας και γράφοντας σλόγκαν με αφορμή την 4η κινητικότητα στην Κροατία για το πρόγραμμα Εράσμους+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις»,

Erasmus+ (2020-2023) - Posters on Screen Addiction - Αφίσες για τον Εθισμό στις Οθόνες

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 22 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smAnother type of artistic expression for the students of E1 class on the topic “Addiction to Screens” and due to the 4th mobility of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” is the creation of posters including magazine pictures, children’s drawings and slogans.

20230120_185355107
20230120_185514832
20230120_185717860
20230120_190139286

Ένα άλλο είδος καλλιτεχνικής έκφρασης από τους μαθητές της Ε1 τάξης του σχολείου μας πάνω στο θέμα «Εθισμός στις οθόνες» και με αφορμή την 4η κινητικότητα στην Κροατία για το πρόγραμμα Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις», είναι η δημιουργία αφισών που περιλαμβάνουν εικόνες από περιοδικά, ζωγραφιές των παιδιών και σλόγκαν.

Erasmus+ (2020-2023) - Say NO to screen! - Πες ΟΧΙ στην οθόνη!

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 18 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smThe issues raised after the opening of the 4th capsule of the Erasmus+ project “Little prince embracing his European friends on challenged Earth” were extremely interesting for the pupils of 6th grade.

It is common knowledge that addiction to screens has become a major problem particularly after the Covid19 pandemic.

After being informed about the phenomenon and its consequences on today’s society, pupils designed and developed a banner, which they put up on the Erasmus corner of our school, and a leaflet, which they distributed to the pupils in our school, with tips and advice for them and their families on how to handle extreme screen exposure. However, in order to support the idea that technology is also a useful tool, we used a QR code, which non competent English language speakers can scan and listen to these tips and advice in Greek.

All in all it was a successful activity which we really enjoyed creating and applying.

20230117_120752530
20230117_120828124
20230117_120910614
20230117_121026201
leaflet

Ο προβληματισμός που τέθηκε μετά την έναρξη της 4ης ενότητας του προγράμματος Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις» ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρων για τους μαθητές /τριες της 6ης τάξης.

Είναι ευρέως γνωστό ότι ο εθισμός στην οθόνη έχει εξελιχθεί σε ένα μείζον πρόβλημα ιδιαιτέρως μετά την πανδημία Covid19.

Κατόπιν εξερεύνησης και ενημέρωσης σχετικά με το φαινόμενο του εθισμού στις οθόνες και τις συνέπειές του στην σύγχρονη κοινωνία, οι μαθητές/τριες σχεδίασαν και έφτιαξαν ένα πανό το οποίο ανάρτησαν στην γωνία Erasmus του σχολείου, όπως επίσης και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο το οποίο μοίρασαν σε μαθητές του σχολείου μας με οδηγίες και συμβουλές γι’ αυτούς και τις οικογένειές τους σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να διαχειριζόμαστε την υπερβολική έκθεση στις οθόνες. Και για να αναφερθούμε και στα οφέλη της τεχνολογίας, χρησιμοποιήσαμε ένα κωδικό QR, ο οποίος αν σαρωθεί από το κινητό θα ακουστούν οι οδηγίες και οι συμβουλές στα ελληνικά.

Συνολικά ήταν μια επιτυχημένη δράση στην οποία συμμετείχαν τα παιδιά με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον.

Erasmus+ (2020-2023) - Information about the risk of screen addiction - Ενημέρωση για τον κίνδυνο εθισμού στις οθόνες

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 11 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smA representative of the Cyber Crime Unit of the Greek Police Department visited Neo Rysio Primary School on Wednesday 11th January to inform 5th and 6th grade students about the dangers associated with the internet, the social media and generally the addiction to screens. The invitation is strongly related to the 4th mobility of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” and the topic “Addiction to Screens”.

IMG-015136678
IMG-162016786
IMG-202301111
IMG-393610346
IMG-713161538

Εκπρόσωπος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας επισκέφθηκε την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου το σχολείο του Νέου Ρυσίου για να ενημερώσει τους μαθητές για τους κινδύνους που εγκυμονεί η ενασχόλησή τους με το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα ο εθισμός τους στις οθόνες. Η πρόσκληση έγινε με αφορμή την 4η ενότητα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth» που ασχολείται με το μείζον θέμα του «εθισμού στις οθόνες».

Erasmus+ (2020-2023) - Survey: Addictions to screens - Έρευνα: Εθισμός στις οθόνες

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 05 Ιανουάριος 2023

Logo erasmus 2020 smStarting our activities for the fourth capsule on “Addiction to Screens” of the Erasmus+ project “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”, fifth and sixth grade students of Neo Rysio Primary School filled in a questionnaire about their personal habits while using mobile phones and social media, watching TV and spending time in front of computers.

The questions were prepared and sent to us by a team of partners in charge. The students had the opportunity to think about the issue and realize the seriousness of their behavior and the consequences they have to face. The results, however, are extremely interesting and encouraging, showing that primary school students in Greece are still not so much addicted to screens and prefer spending time with friends and relatives.

Results - Αποτελέσματα

Αρχίζοντας τις εργασίες μας για την τέταρτη ενότητα που αφορά τον «Εθισμό στις οθόνες» του προγράμματος Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια γη γεμάτη προκλήσεις», οι μαθητές/τριες της πέμπτης και έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο για τις προσωπικές τους συνήθειες σε σχέση με τη χρήση κινητών τηλεφώνων, της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι ερωτήσεις σχεδιάστηκαν και στάλθηκαν σε εμάς από μια ομάδα εταίρων που ανέλαβαν το συγκεκριμένο εγχείρημα. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν πάνω στο θέμα και να αναλογιστούν τη σοβαρότητα των αποτελεσμάτων της συμπεριφοράς τους που σε τελική ανάλυση θα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Τα αποτελέσματα ωστόσο είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι οι μαθητές του δημοτικού στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα τόσο πολύ εθισμένοι στις οθόνες και προτιμούν περισσότερο να περνούν ποιοτικό χρόνο με συγγενείς και φίλους.

Erasmus+ (2020-2023) - Student presentation on refugees - Παρουσίαση για τους πρόσφυγες

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smStudents for Neo Rysio Primary school present the results of their survey conducted for the topic of the 3rd capsule “Refugees“. They provided information about the situation in Europe and the history of the refugees in their own country.

Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου παρουσιάζουν τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγαν με θεματολογία «Πρόσφυγες» που αφορά την 3η ενότητα του προγράμματος ERASMUS+. Παρείχαν πληροφορίες για την κατάσταση στην Ευρώπη και την ιστορία των προσφύγων στη χώρα τους.

Erasmus+ (2020-2023) - Completion of the 3rd Capsule Activities - Ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της 3ης Ενότητας

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smWe have completed the 3rd capsule activities of the ERASMUS+ project about refugees. Students conducted a survey on current wars, like the war of Syria and the refugees. They provided information about the situation in Europe and the history of the refugees in their own country. The activities aimed at addressing social inclusion making pupils think about them and getting ideas on how their lives can be improved. Students also created posters, sung songs and received answers on a questionnaire in order to make people aware of this problematic, creating an Awareness Campaign AGAINST war and FOR the peace and the rights of the refugees.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες που αφορούσαν την 3η ενότητα του προγράμματος ERASMUS+ για τους πρόσφυγες. Οι μαθητές διεξήγαγαν έρευνα για τους τρέχοντες πολέμους, όπως ο πόλεμος της Συρίας και οι πρόσφυγες. Παρείχαν πληροφορίες για την κατάσταση στην Ευρώπη και την ιστορία των προσφύγων στη χώρα τους. Οι δραστηριότητες στοχεύουν στην αντιμετώπιση της κοινωνικής ένταξης ευαισθητοποιώντας τούς μαθητές έτσι ώστε να οραματιστούν ένα ειρηνικό μέλλον. Οι μαθητές δημιούργησαν επίσης αφίσες, τραγούδησαν τραγούδια και έλαβαν απαντήσεις σε ένα ερωτηματολόγιο για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για αυτό το πρόβλημα, δημιουργώντας μια Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης ΕΝΑΝΤΙΟΝ του πολέμου και ΥΠΕΡ της ειρήνης και τα δικαιώματα των προσφύγων.

Erasmus+ (2020-2023) - Visit of Partner Schools to Ireland - Επισκέψεις των Εταιρικών Σχολείων στην Ιρλανδία

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 08 Δεκέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smA group of two teachers and three children from Neo Rysio Primary School visited Ireland from 28th November to 2nd December in terms of the third mobility of the ERASMUS+ PROJECT “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” to Ireland. The children were hosted by families in Killarney, in the southwest of Ireland and participated in activities during the schedule in this school in which they practiced the English Language and acquired social bonds with children from Ireland and other countries such as Croatia, Spain, Poland and Italy who were also hosted by Irish families.

During an event, all countries presented the outcome of their effort for the third topic about “Refugees” and discovered the fourth capsule about “Addiction to screens”. The partners brought some questions and a survey back to their countries to work on and present their answers to the next mobility to Croatia.

In their free time they visited Mucross House, Torc Waterfalls and Ross Tower which are in Killarney’s National Park, as well as Liebherr crane factory. There was also a day excursion to Inch beach, to Dingle, to Slea Head and to a 4.000 year old pre-historic stone settlement.

20221203_220308634
20221203_220440938
20221203_220448511
20221203_220804556

Την εβδομάδα 28 Νοεμβρίου - 2 Δεκεμβρίου, αντιπροσωπεία από δύο εκπαιδευτικούς και τρεις μαθητές/τριες του δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου, επισκέφθηκε στα πλαίσια της τρίτης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” την Ιρλανδία και συγκεκριμένα σχολείο που βρίσκεται στοKillarney της νοτιοδυτικής Ιρλανδίας. Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από ιρλανδικές οικογένειες της περιοχής και παρακολούθησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν ενεργά εξασκώντας την αγγλική γλώσσα και δημιουργώντας κοινωνικούς δεσμούς με τα παιδιά από την Ιρλανδία αλλά και από άλλες χώρες, όπως Κροατία, Ισπανία, Πολωνία και Ιταλία, τα οποία επίσης φιλοξενήθηκαν σε ιρλανδικές οικογένειες.

Σε μια εκδήλωση όλες οι χώρες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους από τη τρίτη θεματική ενότητα για τους πρόσφυγες και ανακάλυψαν το περιεχόμενο της τέταρτης κάψουλας με θέμα τον εθισμό στις οθόνες. Οι εκπρόσωποι των χωρών πήραν μαζί τους ερωτήματα για να τα επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα στο επόμενο ταξίδι στην Κροατία. Επίσης τα παιδιά πρέπει να απαντήσουν στις ερωτήσεις μιας έρευνας για να διεξαχθούν αποτελέσματα για τον εθισμό τους στις οθόνες.

Στον ελεύθερο χρόνο τους ξεναγήθηκαν στο MacrossHouse, στους καταρράκτες Torcκαι στο RossTower τα οποία βρίσκονται στο Εθνικό Πάρκο στα Killarney, καθώς επίσης και σε εργοστάσιο με γερανούς της Liebherr. Ακολούθησε μία ημερήσια εκδρομή στην παραλία Inch, στο παραλιακό θέρετρο Dingle, στο SleaHead και σε έναν προϊστορικό πέτρινο οικισμό 4.000 ετών.

Erasmus+ (2020-2023) - 2nd Grade Students Draw ans Sing for the Refugees - Οι μαθητές/τριες της Β' τάξης ζωγραφίζουν και τραγουδούν για τους Πρόσφυγες

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 24 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 sm2nd grade students of Neo Rysio Primary school, during the 3rd capsule of Erasmus+ Project, watched an educational video ((https://encrypted-vtbn0.gstatic.com/video?q=tbn:ANd9GcTIyvAYzSYnWQVbcn5-K_kG1ZZYUDldECZo_Q)) about the story of Peace. They created their own drawings on the paper about what mostly impressed them about the story and sang Dionisios Solomos poem about refugees “Xanthoula”.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου, κατά τη διάρκεια της 3ης ενότητας του προγράμματος Erasmus+, παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την ιστορία της Ειρήνης (https://encrypted-vtbn0.gstatic.com/video?q=tbn:ANd9GcTIyvAYzSYnWQVbcn5-K_kG1ZZYUDldECZo_Q).

Απέδωσαν στο χαρτί ό,τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία και τραγούδησαν το μελοποιημένο ποίημα του Διονύσιου Σολωμού «Η Ξανθούλα» που μιλάει για την προσφυγιά.

1669195853334
221123_111750
1669195853334
221123_111750

Erasmus+ (2020-2023) - Song for Refugees - Τραγούδι για τους Πρόσφυγες

Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smStudying Music under the Erasmus+ project “Little prince embracing his European friends on challenged Earth” and especially for the 3rd capsule, the Fifth grade pupils sang a song about the problems and the hardship the refugees are going through. You can hear the song here:

Στο μάθημα της Μουσικής και στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus + «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους ευρωπαίους φίλους του στις προκλήσεις της γης» και ειδικότερα για την 3η ενότητα, οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων της Ε’ τάξης τραγούδησαν για τα προβλήματα και τον πόνο της προσφυγιάς.

Erasmus+ (2020-2023) - Presentation of Actions for Refugees by U.N.H.C.R. - Παρουσίαση Δράσεων για τους Πρόσφυγες από την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε.

Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smOn Friday 18th November, representative of U.N.H.C.R. and the person in charge for the education for the refugees, visited our school to present the actions of the Organization, and explain basic words(refugee, applicant for asylum, immigrant), the basic rules of Geneva Convention, statistic data and the right to education.

The interventions aimed at informing and sensitizing students and teachers about the refugee issue and lasted 1 teaching period for each class.

The presentation also included educational videos of the Organization, which you can find here:

https://www.unhcr.org/gr/teaching_about_refugees

20221118_182441977
20221118_182442061
20221118_182442156

Την Παρασκευή18 Νοεμβρίου, εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε.   και η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, επισκέφθηκαν το σχολείο μας για την παρουσίαση των δράσεων του Οργανισμού, την επεξήγηση βασικών ορισμών (πρόσφυγας, αιτών άσυλο, μετανάστης), τις βασικές αρχές της Συνθήκης της Γενεύης, στατιστικά στοιχεία και το δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Οι παρεμβάσεις είχαν ως στόχο την ορθή ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών γύρω από το προσφυγικό ζήτημα και είχαν διάρκεια μιας 1 διδακτικής ώρας.

Η παρουσίαση περιλάμβανε εκπαιδευτικά βίντεο του Οργανισμού, που μπορείτε να δείτε εδώ: 

https://www.unhcr.org/gr/teaching_about_refugees

 

Erasmus+ (2020-2023) - Mind Maps - Εννοιολογικοί Χάρτες

Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smStudents of Neo Rysio Primary School created two posters depicting two concept maps, one for the word “WAR” and another one for the word “REFUGEE”, which are strongly related to the content of the third capsule.

On the first concept map for the word “WAR”, the students wrote it in the six different languages of the six countries (Greece, Spain, Italy, Ireland, Poland and Croatia) participating in the project. They also wrote in English language and using dark colors, words and feelings related to it, to show the displeasure and the negative feelings a war causes to people.

War is the reason and the refugees are the result.

So, in the second concept map, the word “REFUGEE” was written in the six different languages of the six different countries using the colors of each country’s flag. They also added words and feelings caused when people are forced to become refugees because of war. Finally, they put on the poster photos of refugees of older as well as contemporary wars.

20221115_115417873
20221115_115418276
20221115_180902952

Η ΣΤ2 τάξη του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ρυσίου, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS «Little Prince embracing his European Friends in the challenged Earth» και συγκεκριμένα της 3ης κάψουλας «Warsandrefugees», υλοποίησε 2 εργασίες. Οι 2 αυτές εργασίες αποτυπώνουν 2 εννοιολογικούς χάρτες, έναν για τη λέξη «ΠΟΛΕΜΟΣ» και έναν για τη λέξη «ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ» που αποτελούν τις 2 βασικές έννοιες της 3ης κάψουλας.

Στον πρώτο εννοιολογικό χάρτη για τη λέξη «ΠΟΛΕΜΟΣ», οι μαθητές/τριες αφού κατανόησαν τον ορισμό της έννοιας, την έγραψαν και στις 6 γλώσσες των 6 χωρών που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Ιρλανδία, Πολωνία, Κροατία) και στα αγγλικά που αποτελεί τη γλώσσα συνεννόησης-επικοινωνίας μεταξύ των χωρών. Γύρω από την κεντρική έννοια έγραψαν λέξεις και συναισθήματα στα αγγλικά που έχουν σχέση με την έννοια «ΠΟΛΕΜΟΣ». Όλα τα παραπάνω αποτυπώθηκαν με σκούρα και μουντά χρώματα για να συνάδουν με τη γενικότερη δυσαρέσκεια και τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλεί ένας πόλεμος. Επίσης, τοποθετήθηκαν φωτογραφίες από 4 πολέμους στους οποίους έχει πάρει μέρος η Ελλάδα τις χρονολογίες που εισήλθε σε αυτούς. Τέλος, οι μαθητές/τριες κατανόησαν και αντιλήφθηκαν ότι ο «ΠΟΛΕΜΟΣ» είναι η αιτία και οι «ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ» είναι το αποτέλεσμα που προκαλείται το οποίο ήταν η κεντρική έννοια της δεύτερης εργασίας-εννοιολογικού χάρτη.

Στον δεύτερο εννοιολογικό χάρτη για τη λέξη «ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ», οι μαθητές/τριες αφού κατανόησαν, και πάλι, τον ορισμό της έννοιας, την έγραψαν και στις 6 γλώσσες των 6 χωρών του προγράμματος. Εδώ, η κάθε λέξη χρωματίστηκε με τα χρώματα της σημαίας της κάθε χώρας, συμβολίζοντας έτσι ότι εν δυνάμει όλες οι χώρες μπορεί να βρεθούν σε κατάσταση πολέμου και οι κάτοικοί τους να γίνουν πρόσφυγες. Γύρω γύρω γράφτηκαν στα αγγλικά λέξεις και συναισθήματα που προκαλούνται όταν άνθρωποι αναγκάζονται να γίνουν πρόσφυγες εξαιτίας ενός πολέμου. Επίσης, τοποθετήθηκαν φωτογραφίες από πρόσφυγες τόσο παλαιότερων όσο και σύγχρονων πολέμων.

Erasmus+ (2020-2023) - Where do we come from? - Αλήθεια! Ποιες είναι οι ρίζες μας;

Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 18 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smStudying English under the Erasmus+ project “Little prince embracing his European friends on challenged Earth” 3rd capsule, the pupils of Sixth grade designed and filled in a questionnaire about the origin of their ancestors with the title “Going back to my roots”.

The students had the opportunity to question and explore their past and at the same time they grabbed the chance to talk with their families in search for their ancestral homeland.

The results of this small survey were extremely interesting and proved that the issue of refugees is not something new in our society but a timeless matter which has been decisive for Greek people.

Here are the results of our research:

Results

Στο μάθημα των Αγγλικών και στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Ο μικρός πρίγκιπας αγκαλιάζει τους ευρωπαίους φίλους του στις προκλήσεις της γης» στην 3η ενότητα, οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων της Στ τάξης σχεδίασαν και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με θέμα την καταγωγή των προγόνων και τίτλο «Επιστρέφοντας στις ρίζες μας».

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν, να εξερευνήσουν το παρελθόν τους και να συζητήσουν με τις οικογένειές τους σε αναζήτηση της προγονικής πατρίδας.

Τα αποτελέσματα της μικρής αυτής έρευνας ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απόδειξαν ότι το προσφυγικό ζήτημα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο αλλά ένα διαχρονικό θέμα που έχει καθορίσει των Ελληνισμό.

Ακολουθούν τα αποτελέσματα της ερευνάς μας:

Αποτελέσματα

Erasmus+ (2020-2023) - Visit to the Museum of Macedonian Struggle to Attend a Project About Refugees - Επισκέψη στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα για την Παρακολούθηση Προγράμματος για τους Πρόσφυγες

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 10 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smSixth grade students from Neo Rysio primary school visited the Museum-Foundation of the Macedonian Struggle and attended a project about the refugees after the catastrophe in Smyrna in Asia Minor 100 years ago. It was a combination of an educational guided tour to the relevant monuments in Thessaloniki and a creative approach of history through Art, Literature and Technology in the Museum.

The visit was in terms of the third topic of the ERASMUS+ project about REFUGEES taking place in our school.

First, in the Museum, the person in charge referred to the 1st world war events (1914-1918) and the Smyrna catastrophe (1919-1922) and the children admired exhibits and objects of that period. After that, the students saw paintings, photos and pieces of art work of that period of time, related to the catastrophe in Smyrna and created their own subtitles for the photos and created their own paintings.

In the second part of the project they came out of the museum .in the courtyard of the Holy church of Agia Sofia. In this place there was the first settlement of the refugees in 1922 after the catastrophe in Smyrna. They also visited the statue of “The Monument of the Woman from Pontos” which is opposite the church and the “Statue of Chrysostomos from Smyrna” which depicts the Metropolitan of Smyrna Chrysostomos who was tortured and suffered before his death in 1922, when the Turkish army invaded Smyrna.

20221109_131104480
20221109_21-2351728
20221109_212301073
20221109_212304582
20221109_212404311
20221109_212456566

Τα 3 τμήματα της ΣΤ' τάξης του Δ.Σ. Νέου Ρυσίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Ι.Μ.Μ.Α. (Ίδρυμα Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα) και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Θεσσαλονίκη - Μακεδονία: Διαχείριση της Μνήμης και Κοινωνία». Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων του ΙΜΜΑ για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Συνδυάζει τον εκπαιδευτικό περίπατο σε μνημονικούς τόπους της Θεσσαλονίκης (Πλατεία Αγίας Σοφίας, προαύλιος χώρος ναού, γλυπτά Ποντιακού Ελληνισμού) με τη δημιουργική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την Τέχνη, τη Λογοτεχνία και την Τεχνολογία στις αίθουσες του Μουσείου.

Η εκδρομή δρομολογήθηκε στα πλαίσια του τρίτου θέματος του ERASMUS+ για τους πρόσφυγες που πραγματοποιείται στο σχολείο μας.

Αρχικά, στον χώρο του μουσείου έγινε από τον υπεύθυνο μία ιστορική αναφορά στα γεγονότα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918) και της Μικρασιατικής Εκστρατείας (1919-1922) και τα παιδιά παρατήρησαν διάφορα εκθέματα και αντικείμενα από τις περιόδους αυτές. Στη συνέχεια, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πίνακες, φωτογραφίες και έργα τέχνης σχετικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή, δημιούργησαν τα ίδια λεζάντες για κάποιες φωτογραφίες και αποτύπωσαν σε χαρτί ορισμένους πίνακες.

Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος, μεταφέρθηκαν έξω από τον χώρο του μουσείου και συγκεκριμένα στο προαύλιο του εκκλησιαστικού ναού της Αγίας Σοφίας. Στον χώρο αυτό είχαν εγκατασταθεί το1922 πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής. Επιπλέον, επισκέφθηκαν το "Μνημείο της Γυναίκας του Πόντου" που βρίσκεται απέναντι από τον ναό καθώ ςεπίσης και το "Άγαλμα Χρυσοστόμου Σμύρνης" που απεικονίζει τον Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσόστομο ο οποίος βρήκε μαρτυρικό θάνατο το 1922, όταν οι τουρκικές δυνάμεις εισέβαλαν στη Σμύρνη.

 

Erasmus+ (2020-2023) - Visit of Partner Schools to Italy - Επισκέψεις των Εταιρικών Σχολείων στην Ιταλία

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 02 Νοέμβριος 2022

Logo erasmus 2020 smA group of two teachers and four children from Neo Rysio Primary School visited Italy from 24-28 October in terms of the second mobility of the ERASMUS+ PROJECT “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth”. The children were hosted by families in Ripi and Torrice in Frosinone and participated in activities during the schedule in these two schools during which they practiced the English Language and acquired social bonds with children from Italy and other countries such as Croatia, Spain, Poland, Ireland who were also hosted by Italian families.

During an event all countries presented the outcome of their effort for the second topic “Healthy Eating Habits and Lifestyle” and discovered the third capsule about refugees. The partners brought some questions back to their countries to work on and present their answers to the next mobility in Ireland.

During their free time they were guided to Casamari Abbey, to Isola Liri waterfalls, to Giovardiana Library in Veroli and to the most important sights and squares in Rome.

312127845
312715770
313200269

Την εβδομάδα 24-28 Οκτωβρίου, αντιπροσωπεία από δύο δασκάλους και τέσσερεις μαθητές/τριες του δημοτικού σχολείου Νέου Ρυσίου, επισκέφθηκε στα πλαίσια της δεύτερης κινητικότητας του προγράμματος ERASMUS+ “Little Prince Embracing his European Friends on Challenged Earth” την Ιταλία και συγκεκριμένα σχολεία που βρίσκονται στα χωριά Ripi και Torrice της επαρχίας Frosinone. Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από ιταλικές οικογένειες της περιοχής και παρακολούθησαν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν ενεργά εξασκώντας την αγγλική γλώσσα και δημιουργώντας κοινωνικούς δεσμούς με τα παιδιά από την Ιταλία αλλά και από άλλες χώρες, όπως Κροατία, Ισπανία, Πολωνία και Ιρλανδία, τα οποία επίσης φιλοξενήθηκαν σε ιταλικές οικογένειες.

Σε μια εκδήλωση όλες οι χώρες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους από τη δεύτερη θεματική ενότητα για την υγιεινή διατροφή και τον υγιεινό τρόπο διαβίωσης και ανακάλυψαν το περιεχόμενο της τρίτης κάψουλας με θέμα τους πρόσφυγες. Οι εκπρόσωποι των χωρών πήραν μαζί τους ερωτήματα για να τα επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα στο επόμενο ταξίδι στην Ιρλανδία.

Στον ελεύθερο χρόνο τους ξεναγήθηκαν στο CasamariAbbey, στους καταρράκτες του γραφικού χωριού IsolaLiri, στη βιβλιοθήκη Giovardiana στο Veroli και περιήγηση στα πανέμορφα σοκάκια του, καθώς επίσης και στα πιο σημαντικά αξιοθέατα και πλατείες της Ρώμης.

Erasmus+ (2020-2023) - Completion of the Second Capsule Activities - Ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της 2ης Κάψουλας

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Οκτώβριος 2022

Logo erasmus 2020 smWe have completed the second capsule activities of the ERASMUS+ project about healthy eating habits and healthy lifestyle. Many students of our school took part in the activities and acquired a healthier attitude against life. The activities are presented in the following video.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες που αφορούσαν τη δεύτερη κάψουλα του προγράμματος ERASMUS+ για την υγιεινή διατροφή και τον υγιεινό τρόπο διαβίωσης. Στις δραστηριότητες συμμετείχαν πολλά από τα τμήματα του σχολείου μας και πολλά ήταν τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές , με αποτέλεσμα να αποκτήσουν μια πιο υγιεινή στάση απέναντι στη ζωή. Οι δραστηριότητες παρουσιάζονται στο παρακάτω βίντεο.

Erasmus+ (2020-2023) - Seven Days Menu Video - Υγιεινό Μενού Επτά Ημερών (βίντεο)

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Οκτώβριος 2022

Logo erasmus 2020 smOne of the most significant of the ERASMUS+ project second capsule activities was the creation of a healthy 7 days menu. The outcome was depicted in the following video.

Μία από τις βασικές δραστηριότητες της δεύτερης κάψουλας του προγράμματος ERASMUS+ ήταν η δημιουργία ενός μενού υγιεινής διατροφής επτά ημερών. Το αποτέλεσμα της δραστηριότητας αποτυπώθηκε στο βίντεο με το υγιεινό μενού των επτά ημερών.

Erasmus+ (2020-2023) - The healthy Eating Habits Song - Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Οκτώβριος 2022

Logo erasmus 2020 sm5th and 6th grade students of Neo Rysio primary school, working on the second capsule of the ERASMUS+ project, sang two songs, one in Greek and the other in English, about healthy eating habits.

Τα παιδιά της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης στα πλαίσια της δεύτερης κάψουλας του προγράμματος ERASMUS+, τραγούδησαν δύο τραγούδια, ένα στα ελληνικά και ένα στα αγγλικά, για τη σωστή διατροφή.

Erasmus Days 2022

Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Οκτώβριος 2022

ErasmusReaserch on the problem of Climate Change: causes, possible solutionsPupils will perform questionnaires to their school mates and families to learn about how they recycle, if they reduce the use of plastics, and if they implement other measures to be more sustainable.

erasmusdays

Meeting in Thessaloniki - Hosting teachers and students of partner schools.

2nd year Dissemination activities.

 1st Mobility Thessaloniki Greece

 2nd year Dissemination activities

  Erasmus+ Program Activity Channel

 Το Δημοτικό Σχολείο Νέου Ρυσίου στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού εορτασμού των ημερών Erasmus+ (Erasmus Days, #Erasmusdays) διοργάνωσε εκδηλώσεις με σκοπό την διάχυση των δράσεων του προγράμματος «Little Prince embracing his European friends on challenged earth», «Ο Μικρός Πρίγκιπας αγκαλιάζει τους Ευρωπαίους φίλους του σε μια Γη γεμάτη προκλησεις» που διεξάγεται στο σχολείο μας. Οι εκδηλώσεις μας περιλάμβαναν ενημέρωση για:

ERASMUS DAYS

Έρευνα για το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής: αιτίες, πιθανές λύσεις. Ερωτηματολόγιο μαθητών/τριών προς τους συμμαθητές/τριες και τις οικογένειές τους για να μάθουν πώς ανακυκλώνουν, εάν μειώνουν τη χρήση πλαστικών και εάν εφαρμόζουν άλλα μέτρα για να είναι πιο βιώσιμα.

Συνάντηση στη Θεσσαλονίκη - Φιλοξενία καθηγητών και μαθητών συνεργαζόμενων σχολείων.

IMG-1a23a21b3b0c10804ed07be35a29ed97-V
IMG-25e93696706a46b6b5b1254e38044719-V
IMG_20220525_140140
IMG_20220526_111945
IMG_3008